Click Me Click Me Click Me Click Me Click Me Click Me Click Me Click Me

kk

środa, 25 września 2013

Joga w ciąży - przykładowy trening Anny Muchy.

Hej,
W wielu mailach dostaję pytania o przykładowe ćwiczenia dla kobiet w ciąży. Duża część z nich spowodowana jest niedawną aferą, która rozgorzała po zdjęciach kobiety w zaawansowanej ciąży, która wykonywała trening siłowy z dość widocznym brzuchem. Sama nie zdecydowałabym się na ten rodzaj treningu, ani na początku ciąży, ani kilka dni przed rozwiązaniem. Dlaczego? Ćwiczenia siłowe zaczęłam stosunkowo niedawno, ale wciąż nie czuję się pewnie i bezpiecznie ze sztangą. Nawet pod okiem trenera, nie zdecydowałabym się na takie ćwiczenia. Wychodzę z założenia, że jest tyle fajnych, bezpiecznych treningów, które można wykonywać w ciąży, więc nie widzę powodu, żeby ryzykować zdrowiem swoim i dziecka. W trakcie ciąży zmienia się środek ciężkości, nigdy nie możemy być na 100% pewni swojego ciała. Sama się o tym przekonałam na zajęciach z tenisa - myślałam sobie: Pfff, podbiegnięcia do piłki? Co to takiego? I bach, upadłam. Na szczęście nie na brzuch, tylko na tyłek, ale i tak najadłam się strachu. Nawet nie chcę myśleć, co by było, gdybym nie utrzymała sztangi... Później już nie ryzykowałam grą w tenisa. Co, więc ćwiczyłam? W tym wpisie przedstawiłam filmiki, które wykonywałam.


Dzisiaj chciałam przedstawić trening popularnej aktorki - Anny Muchy, który przygotowała dla niej trenerka Reebok University Poland, Martyna Rapp.  Dla niezorientowanych, Anna Mucha jest aktualnie w drugiej ciąży :) Ćwiczenia, na które zdecydowała się aktorka, to typowe przykłady zaczerpnięte z jogi. Dzięki takiemu treningowi, ciężarna może pozostać aktywna w czasie ciąży, poprawić elastyczność, a także rozluźnić ciało.

Dlaczego Anna zdecydowała się akurat na jogę? 
By móc ze spokojem spojrzeć w lustro podczas ciąży, jak i po, zdecydowałam się zadbać o swoją kondycję już teraz. Mucha nie siada, zdrowa ciąża to nie choroba, wiec nie ma zwolnienia z WF-u. Joga mnie rozluźnia, rozciąga, uczy panowania nad oddechem i wzmacnia mięśnie. – mówi Anna Mucha.

Indywidualny program treningowy – przykładowe ćwiczenia:
Każdą z poniższych pozycji należy utrzymać przez ok. 10 sekund, a następnie zmienić stronę. Ćwiczenia należy wykonywać powoli, obserwując reakcję swojego ciała. Trening można wykonywać 2-3 razy w tygodniu, najlepiej o tej samej porze dnia.


1. Przyciąganie pięty do pośladka:
  • rozciąga przednią cześć uda;
  • utrzymanie równowagi na jednej nodze, wymusza napięcie mięśni wewnętrznych i utrzymanie prawidłowej postawy; 
  • ćwiczenie daje lepszy efekt przy wspięciu na palce.     


2. Wojownik:
  • wzmacnia i rozciąga mięśnie nóg, pleców i ramion,
  • mocne wysuniecie tułowia w bok rozciąga talię i kręgosłup,
  • wymusza głębszy oddech oraz tonizuje narządy jamy brzusznej.   



3. Drzewo:
  • pozycja wymusza utrzymanie równowagi,
  • wzmacnia stawy skokowe i mięśnie nóg,
  • wyciąga kręgosłup oraz uelastycznia barki.     


4. Przyciąganie nogi do pośladka:
  • pozycja wymusza utrzymanie równowagi, 
  • rozciąga ramiona, klatkę piersiową, uda, pachwiny oraz podbrzusze,
  • wzmacnia nogi.     

Źródło zdjęć i wypowiedzi: materiały prasowe Reebok.

5. Trójkąt:
  • rozciąga wewnętrzną cześć nóg, talię i kręgosłup,
  • rozluźnia oraz wzmacnia okolice miednicy.   

Mam nadzieję, że komuś przydadzą się zaproponowane ćwiczenia :)

Z kolei dla nieciężarnych mam inną fajną propozycję. Do rozdania mam 3 zestawy do klubu fitness online. Szczegóły na fanpage :) Serdecznie zapraszam.

J.

7 komentarzy:

  1. Jak ona ślicznie w tej ciąży wygląda <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Joga jest wspaniała dla wszystkich - takie jest moje zdanie :) samo skupienie się na oddechu odstresowuje, uspokaja i wzmaga uczucie zadowolenia, co polecane jest zwłaszcza kobietom w ciąży. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To z pewnością jest jeden z bardziej przydatnych postów dla przyszłych mam. A ze słowami Ani, że zwolnienia z ćwiczeń nie otrzymamy zgadzam się w 100%! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też bym się raczej zdecydowała na jogę w czasie ciąży.

    Moja znajoma uprawiała jogę i cała akcja porodowa trwała 20 minut ;)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Potwierdzam. Ćwiczyłam w ciąży jogę i moja akcja porodowa trwała dokładnie 1h 45 min. Uważam że to błyskawicznie zważywszy że to pierwszy raz :) Poród wspominam strasznie miło. I nie jestem wariatką. :) .

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...